... ενός σημαίνοντος στον τόπο του Άλλου δεν είναι ίδιον της ψύχωσης αλλά κάθε ομιλούντος. Για τον καθέναν υπάρχει ένα άφατο, κάτι που δεν έχει συμβολοποιηθεί, που δεν έχει περάσει στο σημαίνον, που δεν έχει ...
... του κροκοδείλου να κλείσει, αυτό που εμποδίζει τη μητέρα να γίνει καταβροχθιστική και τρομακτική, είναι ο φαλλός ως σημαίνον της επιθυμίας, δηλαδή το σημαίνον που θα νοηματοδοτήσει την επιθυμία της μητέρας, ...
... είναι το νόημα. Και επειδή ακριβώς είμαστε πάντα μέσα στο νόημα, επειδή πάντα πλέουμε μέσα στο νόημα -και αυτή είναι στην ουσία η διανοητική μας καθυστέρηση- η αφύπνιση γίνεται αδύνατη. Το σημαίνον αποκοιμίζει, ...
... μπορούμε να καθορίσουμε την σχέση του υποκειμένου με το σημαίνον και να θέσουμε την διάγνωση της ψύχωσης σε περιπτώσεις που χαρακτηρίζονται οριακές (όπως και αυτή του Joyce) ακριβώς επειδή δεν υπάρχει ...
... ως σημαίνον είναι αίτιο και ο φαλλός ως σημαινόμενο είναι αποτέλεσμα. Το Π λοιπόν έχει ως αποτέλεσμα το Φ.
Εν τέλει, σχολιάζοντας την παράγραφο στην σελ. 571 στο «προκαταρκτικό ερώτημα» (αν το ...
... και η πρωτοκαθεδρία του σημαίνοντος. Είναι η περίοδος του Άλλου του Άλλου, της μεταγλώσσας, του σημείου διαρραφής, της μεταφοράς και της μετωνυμίας, της άρθρωσης ανάμεσα στο σημαίνον και το σημαινόμενο. ...
... κοινός»[9]. Στο προκαταρκτικό ερώτημα ο Άλλος του νόμου του οποίου το σημαίνον είναι το Όνομα-του-Πατρός, είναι ο Άλλος του Άλλου.
Το Όνομα-του-Πατρός είναι το στήριγμα της συμβολικής τάξης. Ιδού το ...
... του μηνύματος. Έτσι υπογραμμίζει ο Miller: «Καταρχήν, τα συμπτώματα είναι συμπτώματα της μη-διάφυλης σχέσης. Αυτό σημαίνει χωρίς αμφιβολία ότι αρθρώνονται σε σημαίνοντα, αλλά αυτό είναι δευτερεύον, ...
... που παρεμβαίνει όταν, αντιμέτωπο με το πρωταρχικό σημαίνον, το υποκείμενο έρχεται για πρώτη φορά σε θέση να του υποταχθεί. Εκεί μόνο μπορεί να αναδυθεί η σημασία μιας αγάπης δίχως όρια, γιατί είναι έξω ...
... το πραγματικό από έναν δρόμο διαφορετικό από αυτόν του σημαίνοντος όπως προτείνει ο Miller[29], ίσως τότε να έχουμε ακόμα ένα στοιχείο για την ριζικότητα του άγχους στην ψύχωση. Μια από τις συγκυρίες έκλυσης ...
... για να τον προσανατολίσει στην ύπαρξη και να τον προστατεύσει από τον Άλλο που απολαμβάνει. Στην μη συνεκτικότητα του Άλλου δεν απαντά η συνεκτικότητα της φαντασίωσης αλλά οι ψευδαισθήσεις.
Το σημαίνον ...
... επιμένει ότι για να λειτουργήσει το Όνομα-του-Πατρός πρέπει να το επιτρέψει η μητέρα. Αν λοιπόν εκείνη δεν προωθήσει στον λόγο της το σημαίνον του Ονόματος-του-Πατρός, το παιδί δεν θα έχει πρόσβαση σε ...
... να απαλλαγεί από τις κατηγοριοποιήσεις.
Το βιβλίο ξεκινά με την τυποποίηση του φροϋδικού πατέρα από τον Λακάν μέσω της έννοιας του Ονόματος-του-Πατρός, «το σημαίνον του Άλλου ως τόπου του νόμου»[4], ...
... σε αυτήν. Αυτό σημαίνει ότι η πράξη της αυτοεξουσιοδότησης, η πρώτη πράξη ενός ψυχαναλυτή, δεν μπορεί να γίνεται χωρίς τον Άλλο της Σχολής. Εάν αυτός ο Άλλος δεν είναι η Σχολή, τα σημαίνοντα που προσδιορίζουν ...
... απαιτεί να την υποθέσουμε»[4].
Η ψύχωση κατά τον Λακάν του 3ου σεμιναρίου σχετίζεται με ένα έλλειμμα στο σημαίνον. Η έννοια της Verwerfung του υποδεικνύει ότι κάτι λείπει στη σχέση του υποκειμένου με ...
... συναίσθημα, αυτό γύρω από το οποίο οργανώνονται τα πάντα »[1].
Το λακανικό άγχος είναι ένας τρόπος πρόσβασης στο πραγματικό, ένας τρόπος πρόσβασης σε αυτό που δεν μπορεί να διευθετηθεί από το σημαίνον. ...
... την τέλος της διδασκαλίας του, βλέπουμε αυτή τη διάσταση του Οιδιπόδειου.
Στο συμβολικό υπάρχει μια τρύπα. Αυτό συνεπάγει την γενικευμένη διάκλειση. Η μη εγγραφή ενός σημαίνοντος στον τόπο του Άλλου ...